sloephurengroningen.nl

Vragen

Hoe laat moeten we aanwezig zijn?
Wij raden u aan om tenminste 10 minuten voor het vertrektijdstip waarop de sloep gereserveerd staat. Het is dus niet nodig om ruim van te voren aanwezig te zijn.

Wat te doen bij slecht weer?
Wij verzorgen rondvaarten van april t/m oktober. Het kan dan wel eens regenen of koud zijn. De kleine sloep max 14 pers. is helemaal te overkappen. We zorgen altijd voor voldoende poncho’s tegen de regen en fleece dekens tegen de kou aan boord. Bij een korte bui legt de schipper de boot onder één van de vele bruggen op de route. Mocht er door slecht weer geen geplande vaartocht kunnen plaats vinden dan probeert SLOEP050 voor een alternatief programma te zorgen voor uw gezelschap op basis van beschikbaarheid. Dit kan zijn een quiz of een ander alternatief programma. U krijgt op de dag van de geplande vaartocht van ons te horen via het bij ons bekende mail adres en uiterlijk om 10:00 uur of u een alternatief krijgt aangeboden of dat wanneer de opdrachtgever door slecht weer besluit om de geplande vaartocht niet door te laten gaan en opdrachtgever wilt niet deelnemen aan het alternatief programma (maar wel beschikbaar is) dan worden de kosten van de vaartocht wel in rekening gebracht. De kosten van het alternatieve programma zijn gelijk aan de kosten van de oorspronkelijk geplande vaartocht. Het kan voorkomen dat het alternatieve programma iets eerder of later zal plaatsen vinden in verband met andere groepen. Wanneer er geen alternatief programma beschikbaar is in verband met bestaande reserveringen, wordt er gekeken of de activiteit verschoven kan worden naar een andere beschikbare datum.

Annulering
U kunt de vaartocht alleen kosteloos en schriftelijk annuleren uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de vaartocht. Bij annulering tussen 7-14 dagen voor aanvang tocht wordt 25% van de overeenkomst som in rekening gebracht. Bij annulering minder als 7 dagen voor aanvang tocht wordt 50% van de overeenkomst som in rekening gebracht. Wordt de reservering binnen 24 uur voor aanvang tocht geannuleerd, dan zal door SLOEP050 het volledige overeengekomen bedrag aan de opdrachtgever in rekening worden gebracht.

Hoe lang van te voren moet ik reserveren?
U kunt alleen de boot huren als u uw aanvraag stuurt naar info@sloephurengroningen.nl. Uw aanvraag wordt door ons verwerkt en als sloep050-prijsopgaaf naar uw opgegeven email adres gestuurd. U geeft uw akkoord op deze sloep050-prijsopgaaf en dan sturen wij u een sloep050-reservering per mail. Reserveringen voor een zaterdag kunt u het beste zo vroeg mogelijk plaatsen. Zaterdagen zitten bij ons vrijwel altijd vol, dus wie het eerst boekt wie het eerst vaart! Voor alle andere dagen is een maand van te voren reserveren aan te raden, echter een week kan ook in veel gevallen voldoende zijn. Vaak kunnen wij hier en daar nog wel eens schuiven dus bel of mail ons direct als u informatie wilt hebben over boekingsmogelijkheden. Voor last-minute reserveringen belt u direct met 06-36 51 51 30.

 

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
De factuur ontvangt u direct na de vaartocht van de schipper. De factuur dient u na de vaartocht binnen 7 werkdagen te betalen onder vermelding van het factuurnummer. U kunt ook contant betalen direct na de vaartocht. Pinnen is bij ons niet mogelijk.

 

Is de sloep geschikt voor alle leeftijden en groepen?
De sloep is geschikt voor jong en oud, van vrijgezellendag tot huwelijk en van bedrijfsfeest tot familie uitjes. Voor kinderen hebben we indien gewenst zwemvesten beschikbaar. De tocht wordt ook echt door jong en oud enthousiast ontvangen.

 

Is er sprake van een minimum aantal personen om te kunnen varen?
Indien u een losse boot bij ons huurt tegen een vast uur tarief mag u geheel zelf bepalen hoeveel mensen u mee wilt laten varen. Uiteraard is er wel een maximaal aantal personen vastgesteld. We kunnen voor groepen tot maximaal 100 personen vaartochten verzorgen.

 

Is er een toilet aanwezig op de boten?
Onze sloep is open en hebben we daarom geen toilet op onze sloep laten plaatsen. Tijdens de tocht kunnen wij tevens indien nodig aanmeren op een aantal plaatsen om een toiletstop te maken.

 

Mag ik zelf hapjes en/of drankjes meenemen?
Het is niet toegestaan om uw eigen hapjes en drankjes aan boord mee te nemen.

Wat als ik een allergie en of dieet heb?
Ja, wij houden graag rekening met uw dieet of allergie. Geeft u echter wel ruim van te voren aan welke ingrediënten u niet mag eten dan kunnen we daar rekening mee houden.

Wilt u een arrangement boeken?

Wij kunnen u verschillende arrangementen aanbieden. Kijk hiervoor op de arrangementen pagina. Echter voor alle arrangementen geldt wel een minimale afname van 6 personen.

 

Wat mag er aan boord niet?

Er mag aan boord geen schoenen/laarzen met hoge hakken voor de dames (is ook niet aan te raden om makkelijk van en aan boord te komen).

 

Ervaringen van anderen;

Zondagmiddag 1 juli 2018 heb ik een rondvaart met een prachtige sloep gemaakt. Met 13 personen aan boord was de boot goed gevuld. (ook met heerlijke kussens) Vertrokken vanaf de Oosterhavenbrug via de grachten door Groningen heen. Heerlijk ontspannend met een ervaren schipper. Een paar keer moesten we even “duiken” om onder een lage brug door te kunnen varen. Een drankje en een hapje erbij. Helemaal top! Voor herhaling vatbaar. Dan het Reitdiep op misschien. Groetjes